Entelektüel merak nedir, nasıl çalışır? 

Yanyana oturduk. Benden üç yılla senior. Sende de tüm kafası çalışan insanlarda olan o psikolojik durum var gibi geliyordu, yo sahiden var galiba, dedi. Hangi kondisyon, diye sordum. Söylemem, henüz değil, dedi. Neden, diye sordum. Zamanı gelmemiş.

2047-1

Servis hareket etti. Zaten 2 dakikalık mesafe. Dipdibeyiz. Yaş ilerledikçe geçecek gerçi. Ya, diyor. Uzatarak. Ee söylesene neymiş, merak ettim, diyorum. Gülüyor. Sen var ya, seninki kesin tamamen entelektüel meraktır, diyor. Evet, diyorum. Bende gerçekten varsa mutlaka onu düşünmüşümdür. Aynen, ama psikoloji ya da ağır kaynaklarından okumamış kimse asla fark edemez. Söylemişse ancak bilen biri söylemiştir, diyor. Çevremdeki tüm kavrayışı keskin tipleri yokluyorum zihnimde.

giphy

İniyoruz sırayla. Yüzüne bakınca içi huzur buluyor insanın. INFJ sonuçta. Telefonda konuştuğun kim, diye soruyor, sırıtarak. Umarım erkek bir arkadaşın değildir, yoksa durum sakat esprisi yapıyor. Al babamdan bi tane daha, diye geçiriyorum içimden. Kiminle konuştuğunu söylersen, ben de söyleyeceğim, diyor. Aman, diyorum. Belki de söylenecek bir şey yok, ve sen de merak eder rolü yaparak beni kekliyorsun, diyor. Şüphelerim o yönde, diyorum.

2036-4

Gülüyor. Fırlama çocuk, diyor. Ayrılıyoruz.


Gelelim başlıktaki soruya. Entelektüel merak düğmesini tutan ipler yolunmak üzere olan cekete benzer. Önünü bağlarsın. Üstüne yakıştırırsın. Az gerginlikte düğme fırlar gider. Entelektüel merak da öyle, iğreti durur. Tat vermez o ceket gibi.

Bize yakışıyor mu kaplan? Yakışmıyor kaplan. Sorguyu bırakınca, bir daha merak etmeyince, görevler yerine getirildi, listenin sonu göründü, dosya işleme konuldu. Ya bi de başıma bir saplantıdır girdi. Neyse akışı bozduğumuz yeter, böyle kalsın.

Leave a Reply

