Teyzelerin zamanla imtihanına dair

Uzun yıllar ardından teyzelerin en sevimlisi (çünkü adı Sevim böö) Türkiye ziyaretinde bize de geldi. Annem ablasını almak için babamla Esenboğa havalimanına gittiklerinde, ekstra 2 saat beklediklerini söyledi. Pegasus rötar yapmış. Üstüne benim şaşkın ikizler kadını annem saçını (platinden kahveye) ve bagajının modelini (“senin valizinin rengi pembeydi ama” diyor annem) değiştiren teyzemi tanıyamamış. Öyle bakışmışlar kim bu diye.

,

2 buçuğu geçiyordu sanırım saat, geldiklerinde. Telaşla girdiler. Teyzem uff puff. Basamaklar yormuş narin kadını. 50 yaşında olduğunun ayırdına ancak o zaman varabildim. Yoksa maşallah prenses.

Hemen bir şeyler hazırlandı. Masaya geçildi. Enişteden konuşuyoruz, yolculuktan, bizden. Üşümüş uçakta. Pegasus sağ olsun battaniyeden kazanmak için klimayı açıyor. Atlas en iyisi dedim, hostesleri bir içim su. Eğilip soruyor ilişkimin olup olmadığını. “Bitti, oldu biraz biteli” diyorum. “Tüh” diyor. “Neden bitti?” “E yürümedi, anlaşamadık.” Teyze artık sizin dönemdekiler gibi değil işler. Aileler zorla ayırmıyor bizi ya da talihsiz olaylarla pençeleşirken kopmuyoruz birbirimizden. Bildiğin anlaşamıyoruz işte. O kadar basit. “Sevgilin olunca ara kesin”, diyor. Gülüyorum.

Yemek yeniyor. Kahvaltılık daha çok. Çaylar, sular geliyor. Sahuru anlamlandırmaya çalışıyor teyzem. “15 dk sonra oruca başlayıp, 15 dk sonra iftar edilse olmuyor mu?” diye soruyor. Kahkaha atıyorum. Almanya’da oluyordur belki, burada bu fikrinden kimseye bahsetme yalnız teyzecim.

Ertesi gün enişteyle konuşuluyor. Yaşadıkları şehrin belediye başkanının makam şoförü. “Türklerden çok Türkiyecidir” diyor onun için teyzem. Türklerle bile dış politikamızı savunucu tartışmalar yapıyormuş. İlginç bir insan. Seneler önce gördüğümde, ona dair tek hatırladığım, yabancı olduğu bir ortamda her sessizlikte “Das ist gut, das ist gut!” deyişiydi. Onun gözlerinden bize bakınca, söylenecek başka söz bulamıyorum ben de.

200111-2560x1440

Gene masa başındayız. Annem döktürmüş. Teyzem’in yanında oturuyorum. Yiyemiyor ama, yaptırdığı dişleri diş etini zorluyormuş.

Teyzecim, canım, zamanlamaların çok hatalı.

Leave a Reply

